Ekstra travlhed

Foråret er normalt den travleste årstid for os, som det er for alle på landet. Marker skal omlægges, andre skal gødes, køkkenhaven skal klargøres, lam skal læmmes osv. Og Per han knokler som en gal hvert år for at følge med. I år har vi ikke gjort det lettere for os selv. Pludselig stod vi med begge ben i et byggeri, som måske er en smule mere omfattende, end jeg i hvert fald lige havde forestillet mig. Og jeg glæder mig bare til det er slut, og vi har en helt ny hestestald/lade stående færdig. Men jeg skal vente længe, og de af jeg, der kender mig, I ved, at tålmodighed ikke er en dyd, jeg besidder. Overhovedet ikke. Når jeg får sat noget i vente, ja så kan jeg ikke vente.

Derfor er det her byggeprojekt ikke alene et stort projekt i den forstand, at det tager lang tid, det kræver rigtig meget arbejde og det roder, men også i den forstand, at jeg simpelthen er nødt til at arbejde med mig selv. Og hvem ved, måske jeg lærer, hvad tålmodighed er i sidste ende.

Skriv et svar

