Ud med det gamle ind med det nye….

Gud hvor er der sket meget de sidste par uger. Ikke på gården men med mig… Ja det er lidt vildt faktisk, men jeg har valgt at sige mit job hos egetæpper op. Bum bum, hold nu op det er en stor og svær ting for en tryghedsnarkoman som jeg.

Altså jeg higer jo efter tryghed – en stabil og forudsigelig hverdag.

Det passer jo også rigtig godt med livet på landet, for du ved at lige meget hvad, så gror græsset på markerne. Det bliver forår, du kan regne med at med foråret kommer lammene. Køkkenhaven begynder at spire og bliver til lækre grønsager, nogle år senere eller tidligere end andre afhængigt af vejret, og hvornår vi kommer i gang. Men selvom vejret spiller ind, ja så er livets gang i Skovly jo ganske forudsigeligt, og det har jeg det rigtig godt med. Det giver mig tryghed og glæde.

Men nu har jeg sprængt de vante rammer. Og selvom mit hjerte slog så hårdt, at jeg var bange for, at det ville hoppe ud af brystet på mig, ja så var det en lettelse at få det sagt, nu kan jeg komme videre.

Så det bliver mit farvel til tæppefabrikken og et goddag til en helt ny hverdag. Og hvad skal jeg så?

Jeg skal arbejde med kommunikation. Det brænder jeg jo for, men ikke en hvilken som helst form for kommunikation. Jeg skal arbejde for Region Midtjylland, Psykiatri og Social afdelingen. Jeg tror, at det bliver spændende, og jeg kommer til at arbejde med mennesker. Det er noget jeg rigtig gerne vil, det giver meget mere mening for mig. Så selvom det er med nerverne uden på tøjet og rystende hænder, at jeg snart skal sige farvel til tæppefabrikken, ja så ved jeg bare, at det her er det eneste rigtige.

Man skal lytte til sit hjerte, det har jeg gjort. Så må det briste eller bære. Jeg håber naturligvis på det sidste.

Så nu har jeg ikke længere nogen rolle på egetæpper, som Facebook er så venlige at minde mig om i nedenstående mail…

end_ege

Skriv et svar

