Er I klar?

Venter vi mon endnu en gang på en storm i et glas vand, eller bliver Dagmar ligeså slagkraftig som Bodil?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg elsker stormvejr. Ja jeg har faktisk altid været dybt fascineret af voldsomt vejr. Da jeg var mindre, drømte jeg om at blive stormchaser i det store USA. Det er dog en drøm, der siden hen er blevet lagt på hylden.

Jeg kan dog mærke, at den kommende storm, selvom vi taler om den, ja så ryger den altså lidt i baggrunden for de ting, der lige nu sker i Frankrig. Og med rette.

Vi har naturligvis forberedt os så godt som muligt. Det skal man jo, hvad enten man, som vi, bor på landet eller i byen. Hestene og hønsene er pakket forsvarligt ind i lune bokse i stalden, mens fårene har fået ekstra halm at putte sig i. De har dog ikke helt forstået pointen og guffer i stedet løs af de gyldne strå, mens vinden allerede nu rusker godt i de uldne lokker.

Vind generer ikke de norske damer, som jo er avlet til at kunne få i de norske fjelde, så jeg er ikke nervøs for, at de skal fryse. Dog kan de langt bedre lide frost og sne end regn og rusk – præcis som mig. Og de har jo tidligere bevist, at de er langt bedre til at begå sig i stormvejr end jeg.

Nå men vi er klar til Dagmars komme, og håber og krydser fingre for, at hun er lidt mindre voldelig end Bodil… Og mens stormen raser, vil jeg forskanse mig indendørs og lytte til nyheder fra Frankrigs land.

Levn efter Bodils rasen, vi håber Dagmar er mere rar
Levn efter Bodils rasen, vi håber Dagmar er mere rar
Skriv et svar

