Det er ikke til at tro…

Ja det føles som i går, vi tog i mod 9 nutte kære, bløde og krølle små lam. Gud hvor var de skønne!

Lam_2014005Tiden går stærkt, og lam vokser hurtigt. Vi ved jo, at dagen, hvor vi skal tage afsked med dem, kommer, og ja den dag er så i dag. 3 lam er allerede flyttet til andre hjem, hvor de nyder livet som avlsdyr, og det er altid rigtig dejligt at tænke på, at vores små får et dejligt liv et andet sted. Nu har vi 6 væddere, og som jeg sagde, i dag er dagen, hvor vi siger farvel til dem. I aften bliver de kørt til slagt. Slagtedag er altid spændende og en meget stor dag, når man prøver at leve næsten selvforsynende, det er jo næste års mad, der skal i fryseren. Og det er jo en fest, alligevel kan jeg ikke lade være med at blive lidt vedmodig. Det er jo mine drenge, jeg skal sige farvel til. Jeg har taget imod hver eneste af dem, nogle har jeg sågar hjulpet til verden. Vi har klappet, kælet og nusset hver og en. Og selvom vi fra starten ved, hvilken vej det skal gå med dem, ja så er det stadig trist at skulle sige farvel. Jeg holder af dem, og nyder at de kommer løbende, når jeg kalder. At de kalder, når de hører min stemme, og ja der bliver utrolig stille på gården efter i aften.

Tag nu ikke fejl jeg glæder mig til lammekølle igen, og jeg er så glad for, at jeg ved præcis, hvad det er jeg spiser. Det er jo hele ideen med at have lammene. Det er i den grad tilfredsstillende at spise kød fra dyr, som har levet et så skønt liv. Så derfor er det med vemod, jeg i dag siger farvel til Balder, Baldur, Bastian, Ben Jr., Bertil og Bjørn, men det er med glæde jeg iI morgen henter de 6 skind, som vil blive garvet, og onsdag henter vi kødet, som skal brødføde os det næste år. Det er spændende, og jeg glæder mig over, at intet fra mine drenge skal gå til spilde.

November040

2 thoughts on “Det er ikke til at tro…

Skriv et svar

