Drop Den konstante dårlige samvittighed.

Det her er et svært blogindlæg at skrive, det er personligt – meget! Ikke at de andre indlæg er personlige, det er de. Det her handler om mig, ikke om Dicte og Per, eller gården, dyrene eller livet på landet, men om at leve med dårlige samvittighed en kronisk sygdom fører med sig. Jeg lider af endometriose. Jeg vil ikke gå i detaljer, men det betyder, at jeg lider af kronisk træthed og desværre har mange smerter fra tid til anden.

Jeg prøver mit bedste at holde mig i gang, det hjælper og det holder humøret oppe.

Nogen gange er det hårdt især den dårlige samvittighed, når man igen må ringe til chefen for at melde sig syg. Det at sætte sig selv først kan nogen gange være svært, men det er også nødvendigt, så hvorfor den dårlige samvittighed?

Jeg prøver at skubbe den væk, men den ligger konstant og lurer i baghovedet. Jeg burde det, og jeg burde det, måske hvis jeg spiser lidt flere smertestillende, så kunne jeg…

Det er tid til eftertanke, tid til at sætte helbred først, men det er svært, og det bliver et skridt af gangen. Det er svært at nå længere ned end jeg gjorde for ikke længe siden. Nu er jeg på vej op igen, stille og roligt. Nogen drømme er bristet, men det betyder ikke, at man ikke kan få nye. Det betyder, at jeg i morges vågnede, efter en nat stort set uden søvn, med et smil på læben. Jeg har måske ondt, men det er kun fysisk, jeg har det jo i virkeligheden godt og lever et priviligeret liv. Derfor vil jeg nu læne mig tilbage i min stol, lukke øjnene og forsøge at få lidt hvile i krop og sjæl.

Husk at sætte dig selv først bare en gang imellem, og prøv at overhøre den konstante dårlige samvittighed, vi kan egentlig ikke bruge den til så meget. Så vil jeg prøve det samme.

IMG_7731.JPG

9 thoughts on “Drop Den konstante dårlige samvittighed.

  1. Du er så sej Camilla! På så mange måder. Nok mere end du selv er klar over. Og et kæmpe klap på skulderen til dig for et flot, modigt og ærligt indlæg. Det skal nok gå altsammen. 🙂 Krammer herfra.

  2. Jeg ville ønske jeg kunne droppe min dårlige samvittighed- men det ser ud til at vente på sig… Kender alt for godt til store ambitioner og en krop der strejker…..

  3. Sikken fint og personligt indlæg.

    Jeg bed mærke i en sætning som jeg vil tage videre med mig ud i dagen: “Nogen drømme er bristet, men det betyder ikke, at man ikke kan få nye” skrev du og lige sådan er det jo. Også for mig. Og helt sikkert også for så mange andre mennesker.

    Alt det bedste til dig.

    1. Hej Marina. Tusind tak for din søde kommentar. Jeg er ked af at høre, at du også har drømme, som er bristet. Jeg håber, at du finder nogle nye. Det kan være svært, jeg er ikke selv nået dertil endnu, og jeg mener, at det også er okay at sørge over de drømme, som aldrig går i opfyldelse. Der skal være plads til det hele.

  4. Det var et stærkt indlæg! Og når man ser hvor aktiv og kreativ du er, så ville man ikke tro det. Jeg har selv været gevaldig nede og bide i gulvtæppet, og den dårlige samvittighed har hængt over mig som en sort sky. Det er svært når andre ikke kan se det, hvis det så bare havde været et dårligt ben, så havde det været noget helt andet. Jeg har også drømme der er forblevet drømme, men de er blevet erstattet af nye drømme, som jeg ved der er en chance få at få opfyldt, med den tid det nu tager. Sæt dig selv først, så går alt andet meget nemmere. Hvis din platform ikke er stabil, så er der ingenting omkring dig der er.
    Pas på dig selv, og tak fordi du fortalte din historie.

    Hilsen Lonni

    1. Hej Lonni,
      Tusind tak for din søde kommentar! Vi har lige været igennem en hård periode, derfor jeg har ikke fået besøgt min blog så meget. Jeg begynder ligeså stille igen nu, og håber at jeg går en god periode i møde. Jeg er så ked af at høre, at du har været nede og bide i tæppet, jeg håber meget, at du er ovenpå igen! Har du også endometriose? Du har helt ret, det er hårdt, når det er noget skjult man fejler, mange tror, at man bare er pivet og at man skal tage sig sammen, men så nemt er det ikke.

      1. Hej Camilla.
        Kom lige forbi igen:-)
        Jeg har ikke været syg som i sygdom, men har været sygemeldt et halvt år med stress. Det hårdeste og videste jeg nogensinde har prøvet. At ryge i gulvet med tre børn på side linjen som man ikke har overskud til er noget møg! Men kom ovenpå, fik nr 4, skiftede mit job ud, blev min egen herre og lever livet efter hvad der passer bedst til vores familie, følger mine drømme ( jeg har en rummelig mand ) 🙂 . Men jeg har nogle men efter det, og det tror jeg aldrig forsvinder. Jeg bruger den periode til noget positivt, den får mig til at holde begge ben på jorden.
        Når man fejler noget andre ikke kan se, synes jeg ret til man bliver misforstået eller fejl tolket. Og jeg magtede ikke at fortælle det til gud og hver mand, så har nok skubbet en del mennesker fra mig. Men det kan ikke gæres om.
        Pas godt på dig selv og familien, det er der vi alle har det allerbedst 🙂 . Men det tror jeg du ved allerede:-)

        Hilsen Lonni

Skriv et svar

