Jeg blev bange, rigtig bange

I går var egentlig en helt almindelig dag. Jeg var på arbejde og det er der jo ikke noget ualmindeligt i, det er jeg jo hver dag. Men hen på eftermiddagen tikker en besked ind fra en god veninde og næsten nabo. “Brænder I bål af hos jer?” Min puls stiger en smule, det ryger åbenbart en del hjemme hos os. Den eneste, der er hjemme er Molly. Jeg bliver dog mere rolig, da hun, altså veninden, lover at køre over at tjekke. Få minutter efter tikker en besked ind fra en anden nabo, der ligeledes spørger, om det brænder hjemme ved os. Jeg ved ikke, om det er muligt, men jeg tror, at mit hjerte sprang en hel del slag over. Jeg ringer febrilsk rundt, og sjældent har jeg følt en større trang til at køre hjem nu og her.

Vores gård brændte ikke, min veninde ringede og kunne berolige mig, Per ringede til andre naboer og fik opklaret sagen, som viste sig at være en markafbrænding, der havde taget lidt overhånd. Nu lugter der bare lidt røget på Bøgegaarden, men alle er okay. Jeg ånder lettet op, og priser mig lykkelig for at have så fantastiske venner og naboer, der holder øje og passer på, når vi ikke er hjemme. Og Molly? Hun fik et ekstra kram, da jeg kom hjem. Midt i der hele var det kun hende, jeg kunne tænke på, resten er jo bare ting.

IMG_7447-0.JPG

Skriv et svar

