Overflod…

Det er stadig august i hvert fald lidt endnu. Kalenderen siger sommer, den sene af slagsen, men det føles mere som efterår. Det er egentlig ret heldigt, der er ikke noget bedre, hvis I spørger mig. I haven boltrer græskarene i blandt squash og majs, mens kål, gulerødder, porrer og bønner nærmest slås om, hvem der skal kåres som årets mest givende grønsag. I skoven er der brombær, blåbær og tyttebær i overflod, mens svampe af alle sorter titter frem under træernes snart gule og røde blade.

Det er ren overflod, og jeg elsker det!!

Det er nu vi skal ud i naturen og samle, vi skal sylte, tørre og konservere. Husk at prøve lidt af svampene friske, f.eks. Verdens lækreste svampepizza.

Steg svampene sammen med løg, bacon i tern og timian til væsken er væk. Hæld fløde over og kog lidt ind. Hæld fyldet på pizzadej og bag ved 225 grader i 12-15 min.

IMG_7426.JPG

IMG_7425.JPG

One thought on “Overflod…

  1. Sikke dog en glædelig overraskelse ved et tilfælde at opdage, at jeg havde fået et par besøg på min blog via denne side og så blive mødt velkommen af sådan nogle fantastisk stemningsfulde billeder og fin en blog 🙂

    Jeg beklager, at jeg ikke selv har sådan en blogroll, da jeg er lidt en “hemmelighedskræmmer” ift. mit privatliv, men jeg er meget stolt af at opdage, at jeg er på din, og jeg skal da helt klart til at kigge med her i din hyggekrog af blog-universet.

    Mange hilsener fra Frk. Kammerknas

Skriv et svar

