Du danske sommer…

Så kom sommeren med eftermiddag på terrassen, Dicte legende i solen, fuglekvidder, mavepine af for mange jordbær, sene lune aftner, mad på bål, duften af hyldeblomster. Midsommer er lige om hjørnet, foråret føles ikke langt væk, tiden hvor vi længtes efter sol og varme, og nu er den her. Endelig. Længe ventet og savnet, solens stråler luner mig, mens jeg lytter til Dictes latter, hanens galen, fårenes brægen og hestenes prusten. Intet er så skønt som sommer på landet.

Du danske sommer, jeg elsker dig, som visen så fint siger det. Og det gør jeg virkelig, jeg elsker sommer i Danmark af hele mit hjerte.

20140611-170818-61698870.jpg

20140611-170819-61699242.jpg

20140611-170818-61698401.jpg

Skriv et svar

