Hvor blev jeg af?

Hold da op, hvor er det længe siden, jeg har bevæget mig herind sidst. Det er ikke fordi lysten ikke har været der. Det er tiden, det kniber med. Foråret er den travle tid på landet, og det kan vi bestemt også mærke. Vi har haft meget at se til. Som jeg ligger under dyne nu og skriver til lyden af Dictes stille snorken ved siden af mig, hanernes galen, lammenes kalden og fuglenes sang varmes soveværelset af solens gyldne stråler. Jeg tænker tilbage på forårets første to måneder, som har været travle og spændende, årets sidste forårsmåned ligger for døren. Kom maj du søde mille. Jeg glæder mig til maj, hvor vi skal spise asparges, rabarber, radiser og de første salater fra haven. Nu begynder den sjoveste tid på gården. Det er med i vis form for lykke og saglighed, jeg på denne 1. Maj stiger ud af sengen for at tage imod den sidste snert af et fantastisk forår.

20140501-071920.jpg

Skriv et svar

