Foråret er på vej!

Fuglekvidder, gyldne varme solstråler møder smukke gule, lilla og hvide krokus. Blade folder sig ud, påskeliljer står knejsende og lyser stålende gule. Ja det er smukt, rigtig smukt endda. Vinterens sidste projekt er afsluttet og erstattet af forårets travlhed. Bede bliver rengjort, stauder hastflyttet inden, det er for sent. En ny fold til fårene og de kommende lam begynder at tage form.

Fårenes maver bliver større og ligner små kuglerunde trommer. Inde i staldens varme søger de, altså fårene, mod de gyldne stråler, der strømmer ind af vinduerne. De længes allerede ud. Lammene vokser og vokser, og om tre uge burde de første se dagens lys. Jeg glæder mig, det er den bedste tid på året. Snart skal årets afgrøder sættes til forspiring, køkkenhaven skal pløjes og gødes med alt hvad møddingen har at byde på. Jorden skal dyrkes. Det tyder på at blive en et vidunderlig år på Bøgegaarden. Ih hvor jeg dog glæder mig.

I skrivende stuen sidder jeg i vinterens sidste projekt, mit første forsøg med at garve fåreskind. Det er blød og smukt, jeg er meget glad og tilfreds. Nu kan vinterens sidste strikkeprojekt også færdiggøres, inden vi drager afsted mod vinter og sne i Norge. Det er egentlig en lidt underlig følelse, når man er fuld af forårsfornemmelser, alligevel glæder jeg mig rigtig meget til en uge med ski, kælketure med Dicte, sol på terrassen, vafler og varm kakao. Når vi kommer hjem har foråret for alvor bidt sig fast, vi skal igang med køkkenhaven, og lammene kommer til verden. Hvor er det hele dog spændende. Også selvom sådan en ægte forårsdag på landet, kan være hård, når man er en lille pige på snart 4 år.

20140309-072541.jpg

20140309-072602.jpg

20140309-072615.jpg

20140309-072627.jpg

20140309-072640.jpg

Skriv et svar

