Med stormen lidt på afstand…

… Er det tid til at gøre status og se nærmere på skaderne. Jeg var alene hjemme på aftenen med den værste storm i flere år, eller det vil sige, jeg var alene om ansvaret for Dicte, Molly og alle dyrene. Heste, høns og væddere var alle lunt og godt puttet i stalden, da Bodil ramte. Vores får derimod var stadig på folden, de havde jo læ i skuret, eller det troede jeg i hvert fald. Der skulle imidlertid ikke mange pust fra Bodil, før det lå ned. I al hast forsøgte jeg at få dem med til at andet skur, men måtte opgive mit fortagende, da Ben vores vædder torpederede mig. Og efter at være blevet trillet rundt nogle gange af en drillesyg Bodil, kunne jeg igen putte mig godt og trygt under dynen med Dicte og Molly. Så måtte får være får. Heldigvis viste de sig at være langt mere vejrføre end mig.

Sikke en aften, min Per kom endelig hjem sent om aftenen efter en meget lang køretur fra Nyborg og en meget farlig gåtur igennem skoven, da han ikke kunne køre på vejen for væltede træer.

Bodil kom og Bodil gik, vi overlevede alle, om end med er læskur mindre, et par ridser på bilen rigere og med nyt brænde til skuret. Ja så har vi også prøvet det med.

20131209-181436.jpg

Skriv et svar

