Lækkerier i fryseren

I onsdags hentede jeg to lam til fryseren. Det er en dag, jeg længe har glædet mig til, ja faktisk lige siden vi fik fårene for et lille år siden. 34 kg lækkerhed blev det til. Og som jeg ser det, så er det vigtigt at bruge alle udskæringer, og selvom lammeryggen og lammekøllernr er umanerligt lækre, så kan man få tilsvarende hvis ikke meget mere smag frem i de billigere udskæringer. Det gælder om at få det til at være nemt og se lækkert ud som det ligger der i fryseren. Derfor forvandlede jeg de for stykker lammebryst/slag til lamme rullesteg. Det er så nemt. Jeg lavede fire forskellige slags:

Fyld 1:
Saltede citroner blendet med basilikum, hvidløg, oregano og fetaost blendet sammen.

Fyld 2:
Det samme som ovenfor blandet med stykker af soltørrede tomater og feta.

Fyld 3:
Persille, svampe og hasselnødder blendet med olie.

Fyld 4:
Marokkanske krydderier gnubbet godt ind i kødet og soltørrede tomater.

Smør fyldet ud på kødet og rul sammen. Bind kødet sammen. Og så frøs jeg dem ned.

Nu venter de bare på at blive taget op og tilberedt, jeg? Ja jeg glæder mig.

20131129-162522.jpg

20131129-162533.jpg

2 thoughts on “Lækkerier i fryseren

  1. Uhmmm – hvor lyder det dejligt og skønt at have sådan nogle gode “stege” i fryseren . Jeg har også lige lavet lammerullesteg m porrer og kastanjer, det kan godt anbefales.

Skriv et svar

