Hvor er øko dyrene?

Ja det er noget, jeg har spekuleret over et stykke tid. I går besøgte jeg en mængde forskellige butikker i min søgning efter økologisk flæsk, det var jo valgdag, og traditionen tro, skulle vi have valgflæsk. Ja ja, jeg indrømmer da gerne, at jeg muligvis var lidt sent ud, men alligevel. Og det undrer mig, at man stort set kun kan købe hakket økologisk kød. Jeg mener, hakker man kun økologiske dyr, hvad med alle de lækre udskæringer? Hvor bliver de af, og hvorfor kan man ikke købe dem i butikkerne?  Det er da mystisk. Hvis nogen finde de gode økologiske udskæringer nogen steder her i nærheden, ja så lad mig endelig høre. Indtil da må vi jo klare os med vores eget kød, som heldigvis smager rigtig dejligt 🙂

høns001

2 thoughts on “Hvor er øko dyrene?

  1. Ja, det er underligt!
    Jeg har samme tanke OFTE!

    Men Super Bedst i Viborg… den der ligger ude ved Miljøfoder… den har så en del frilandskød… også flæsk, stege, koteletter og andre udskæringer… der handler jeg når jeg ind imellem er i Viborg…

    1. Fedt, det er helt sikkert turen til Viborg værd. Der er også en del økologisk i Kvickly i Silkeborg. Jeg arbejder jo i Herning, og har prøvet at handle flere steder her, der er næsten intet.

Skriv et svar

