Brød bages bedst om natten

Eller det er i hvert fald der jeg har tid til at gøre det. Sådan nogle surdejsrugbrød skal ikke kun have lang tid til at hæve, samle sig og blive fyldt med smag, de skal også have lang tid i ovnen. Her snakker vi tre-fire timer. Første hold er netop kommet ud af ovnen og næste er lige kommet ind. Kl. 1 kommer det sidste hold i ovnen og kl. 4 er jeg færdig med bagningen. Normalt bager jeg jo kun en portion, altså to brød, og så kan det jo sagtens nås på en aften. Men jeg skal have rugbrød med til en hel weekend med tøserne, så jeg håber at fem-seks stykker er nok.

Og så skal jeg nok lægge opskriften på brødene ind i morgen. Nu skal jeg vist sove. Jeg har en lang nat foran mig.

20130423-221218.jpg

20130423-221229.jpg

Skriv et svar

