God og nem mad

Mor her er træt med træt på. Jeg har været til konkurrence med hundedyret hele dagen, og det er noget, der dræner. Derfor skulle maden også være nemt. Jeg havde planlagt pulled pork, men da jeg stod op var der ingen strøm i huset, og så er det alt andet lige svært at tænde for ovnen. Så er gode råd dyre, og dog. Jeg endte med at vælge ølbrasseret nakkefilet. Ganske simpelt og nemt, det passer jo stort set sig selv, men det kræver god tid på komfuret.

Jeg gjorde sådan her:

Jeg brunede nakkefileten grundigt i en stegegryde, tilsatte løg og gulerødder (bare groft skåret ud), rosmarin og en mørk øl. Så hældte jeg vand ved, så det næsten dækkede kødet. Derefter skal det passe sig selv på lav varme i to timer. Imens slappes der af, leges med barnet, laves læmmeboks til fårene og fodres dyr. Når “dyret” har simret i 2 timer, tages kødet ud, det skal hvile i ca. 20 min. Si koge-fonden og lad dem koge ind til halv mængde. Tilsæt efter smag ribsgele, worchestersauce, østerssauce (ja jeg ved det lyder sært, men det virker bare så super godt i saucer), timian, salt og peber efter smag. Hvis du vælger at prøve østerssaucen, så pas på med saltet, da det let bliver for salt. Så skal der selvfølgelig fløde i 😉 Den skal nok jævnes lidt, det skulle min i hvert fald.

Tilbehør er op til dig, vi fik råstegte kartofler, gulerødder og selleri.

God fornøjelse.

20130413-203931.jpg

20130413-203957.jpg

Skriv et svar

