Så kom dagen…

Ja den dag, vi har ventet på så længe. Allerede igår vidste jeg, at noget var under opsejling. Røde (nu kaldet Røskva) havde en stor mave, og den var sunket. Det er (i følge Maj-Britt) et tegn på, at der kommer lam inden for de næste 24 timer. Jeg har jo glædet mig længe til fårene kommer, det kan vist ikke være nogen hemmelighed, men efter nøje at have studeret min fåreavlerbog og rådspurgt mig hos Maj-Britt sørgede jeg for kun at besøge stalden hver time. Efter kl. 10 begyndte jeg at blive lidt bekymret, så jeg besøgte stalden, hver halve time. Hele tiden var Maj-Britt blot en sms væk. Da klokken blev 13.30, synes Maj-Britt, at det måske var tid til, at vi tog et kig på hende. Og det var godt! Staklen kunne ikke selv få lammet ud, og måtte derfor have hjælp af Maj-Britt og jeg. Maj-Britt, der ved alt, der er at vide om får, fik behændigt den lille ud, og vi lod dem være i fred, så de kunne lære hinanden at kende. Efter en time var det sørme tid til at give jod til den lille, og vise lammet til Per og Dicte, men hvad stod så der og ventede på os? Det gjorde sørme endnu en lille gimmer. Sikke en dag 🙂 Jeg er træt og glæder mig over, at vi skal spise på Niels Bugges Kro her til aften, for jeg er træt og ør, men sikke en dag og sikke en oplevelse. Den glemmer jeg aldrig.

Adel001

Skriv et svar

