Mens vi venter…

Herhjemme går snakken meget om lammenes komme. Vi (og her snakker jeg om Dicte og jeg) har meget svært ved at vente. Ja vi har faktisk lavet en nedtælling på kalenderen. Vi glæder os helt vildt! Et eller andet skal vi jo lave, så tiden ikke virker for lang, og det er jo påske, og så SKAL man da puste og male æg.

Det er faktisk ret simpelt, og det er sjovt for legebørn i alle aldre.

Det første, man skal gøre, er selvfølgelig at prikke hul i begge ender af ægget, og så skal der pustes. Nogle vil nok mene, at man skal spritte æggene af først, jeg ved, at mine høns er raske og ikke fejler noget, og vores æg er altid vasket, når de kommer ind, så det gør jeg ikke, man bestemmer selv.

Når de er pustet, plejer jeg lige at vaske dem og lade dem tørre. Så er de klar til at blive malet, det er sjovt for alle. Man kan bruge lige den maling, man har lyst til. Dicte fik lov at bruge min akrylmaling og hendes Hello Kitty glitter-tusser. Lad os sige det sådan, det er rigtig rigtig sjovt, og jeg synes, at æggene er så dekorative, som de hænger og pynter på en troldgren i køkkenet nu.

Der er ikke andet at gøre end at komme igang, og så kan man jo passende lave æggekage eller lignende til frokost.

Puste æg001 Puste æg002 Puste æg003 Puste æg004 Puste æg005

Skriv et svar

