Tidsfordriv

Vi er på vej til Nordsø Oceanariet i Hirtshals. Og der er laaaangt, men pigebarnet vil se fisk, og hvad gør man dog ikke for at stille barnet tilfreds. Hun er jo enebarn. Når sandheden skal frem, så elsker jeg sådan nogle ture. De giver en følelse af at være en rigtig familie, ikke at vi ikke er det til hverdag, men jeg nyder at se glæden, forbløffelsen og jublen i Dictes øjne, når hun ser nye steder og ting.
Der er bare så langt at køre, men her er en ide til, hvordan man kan få tiden til at gå lidt hurtigere, mens barnet sover og manden kører. Jeg strikker, og er det ikke en stor sweater, man har gang i, så går det nemt. I dag er det karklude, der bliver strikket, mens jeg glæder mig til vi rammer Hirtshals. Her er forøvrigt strikkeopskriften på karkludene. Jeg bruger almindeligt bomulds strømpegarn, bare noget fra Bilka. Slå 49 masker op på pind 3. Strik P1 ret og P2 (1 ret, 1vrang) fortsæt sådan pinden ud. Gentag de to pinde til du har en kvadratisk klud eller til kluden har den længde, du ønsker. Det er simplet og nemt 🙂

20130326-083322.jpg

20130326-083344.jpg

Skriv et svar

