Af med frakken

Det var ikke uden sommerfugle i maven, jeg i dag gik ud i stalden for at klippe fårene. Det er jo vores første får, og vi har derfor ingen erfaring med at klippe sådan nogle damer. Jo jo godt nok klipper Per selv sit hår med en trimmer, og jeg har da også hjulpet ham en del gange. Men det her er bare slet ikke det samme, Per er trods alt lettere at få til at stå stille, og hans hår er hverken ligeså uglet eller uldent som fårenes. Til vores held skulle klipningen foregå under kyndig vejledning fra Maj-Britt, som vi har købt fårene af.

Jeg havde på forhånd besluttet at det med at klippe, det skal være Pers arbejde. Nu er fårene jo så glade for mig, og hvorfor så ødelægge det gode forhold med en omgang klipning. De skulle jo gerne følge mig over alt, fordi jeg jo er den søde, mens det er Per, der er den onde. (Smart tænkt, synes jeg selv). Den forklaring eller måske nærmere undskyldning fik både Maj-Britt og Per til at trække på smilebåndet, og så gik de ellers igang. Jeg har sjældent været så stille eller koncentreret i mit liv, og fårene, ja klippet blev de, selvom de måske nok havde foretrækket en stille dag i halmen. Og nu står de så i boksen med et lettere betuttet udtryk i ansigtet og en meget mystisk frisure. Sjove ser de ud. En ting har vi dog fundet ud af i dag, og det er, at Per har et naturtalent for at klippe får, og Maj-Britt er en god læremester. Og hvad har jeg lært? Tja jeg ved nu, hvordan man i teorien klipper får, så kan jeg jo komme med gode råd til Per næste gang, han skal klippe, og det er jeg sikker på, at han sætter pris på.

Nyklippedefår001 Nyklippedefår004 Nyklippedefår005 Nyklippedefår007får

3 thoughts on “Af med frakken

  1. He he..godt at vide, at du er den søde 😉
    Var det fjernsupport på klipningen eller var Maj-Britt ude ved jer imens?
    De er nu stadig søde, men jeg kan nu bedst lide dem med pels på.
    Har lige fået billeder af minde damer, som jeg også skal have fra Maj-Britt. Hun var så sød, at tage billederne INDEN de også bliver helt nøgne 😀

  2. Ja, vi kører good cop, bad cop hjemme hos os 😉 Sjovt nok er rollerne byttet rundt, når det kommer til hestene: Maj-Britt var lige ude og vise os, hvordan vi skulle gøre. De er stadig søde, men man bliver noget overrasket over at se, hvor små de er inden under. Dicte blev meget sur på sin far, i følge hende havde han ødelagt fårene “Sæt pelsen på igen far!!” Blev der råbt, og nu snakker hun hele til som, at fårene er blevet små med tykke maver.
    Jeg vil da gerne se dine får, du kan sætte et billede ind på Facebook måske?
    Glæd dig til de kommer, det er simpelthen så hyggeligt! Hvor bor du henne i verden?

    1. Ha ha…han har ødelagt fårene 😀
      Jeg lagde faktisk billeder ind på FB igår, som Maj-Britt var så sød at sende…inden de blev klippet!
      Jeg kunne jo også læse mig til, at mine får og dine er i familie ❤
      Man kan ikke vedhæfte billeder her, vel?

      Jeg bor i nærheden af Vemb, hvis det siger dig noget??
      Jeg har 30 km til Holstebro.

Skriv et svar

