Dårlig samvittighed

Tirsdage er lig med træning for mit vedkommende. Og her taler jeg ikke om hård fysisk træning eller egentlig noget, hvor man på nogen måde kan risikere at tabe sig det mindste ved, da det som oftest involverer kage. Nej, der er tale om hundetræning, så det er i virkeligheden Molly, der skal arbejde. Det betyder også, at jeg skal tilbringe aftenen med nogle af mine allerbedste veninder. Tirsdag aften er med andre ord min friaften. Sådan nogle har man en gang imellem brug for, og så selvom det altid indebærer et stik af dårlig samvittighed, når jeg kysser Dicte og Per farvel, for egentlig vil jeg jo også gerne være hjemme sammen med dem. Jeg prøver at skubbe den dårlige samvittighed fra mig, for jeg ved, at hun har det sjovt sammen med sin far, og de har jo også godt af at være sammen alene uden mig. Og jeg har godt af at være sammen med mine veninder, og ikke mindst så har jeg godt af al den kage træningen om tirsdagen bringer med sig.

Billede

Skriv et svar

